EU

Saiatzeak badu saria

Bejondeizula, Iñaki!

Martxoak 8

Emakume langilearen eguna ospatzeko hainbat ekintza burutu genituen martxoaren 8an, ekintza jendetsuena Zumaiako kaleetan osatu genuen, bertan Zumaia Herri eskolako ikasle zein irakasleek giza kate erraldoi batean parte hartu parte hartuz.

AMrtxoak 8ko ekintzak

Omnes viae Romam ducunt

Antzinako esaera zaharrari jarraiki, gu ere han izan gara, Zumaiako Institutuko Arte eta Latineko ikasle-irakasleak. Urtero legez, bost eguneko bidaia zirraragarria.

Balaustradak, fenestrak, arku zorrotzak, domusak, kapitel joniarrak, fontanak... Guztiak maisulanez eginiko perla irregularraren barnean, hori baita Barrokoa: sentimendua eta pasioa, maitasuna eta ezinegona. Erromara iritsi eta berehala Barrokoaren antzerkiak harrapatu gaitu. San Carlo alle Quattro Fontane, Vatikanoaren handitasuna eta boterea. Baina konturatu gara Barrokoa ez dela antzezlan hartako aktore bakarra. Izan ere, Errenazimenduaren paper nabarmena aipatu behar dugu: Leonardo eta bere sfumato teknika bikaina, Michelangeloren terribilità eta hiru dimentsioak espazioan. Gozatutako maisulanak anitz izan dira: Pietà, Moises, Jakintzaren Eskola, Kapera Sixtinoko freskoa.

Ikusgai izan ditugu antzinako Erromatar Inperioaren zantzuak ere: Koliseoarekin liluratu, Erromako Foroarekin hunkitu, eta gogoeta sakona egin dugu: inperioaren oinarrian indarkeria zegoen. Txaloak, argiak itzali, oihala behera eta ikuskizun hura amaitu da. Abiadura handiko trena. 250 kilometro orduko, ehun minutu, Firenze. Eraikin bat herriaren izaeraren hizpide, Duomo. Merkataritza gaur, merkataritza atzo. Medici atzo, Medici gaur. Ondorioa, Brunelleschiren kupula oktogonala; Uffizi Galeria (Botticelliren Udaberria, Caravaggioren argi-ilunak, eskortzoaren Mantegna). Eta amaitzeko, bidaiaren onena, bizikidetza. Aldarte ezin hobean igaro ditugu egunak. Bakoitzak duen onena erakutsi du eta etorkizunean fruitua emango duten erlazioen oinarriak finkatu dira. Horretaz guztiaz gain, bada gauza bat bidaia honek irakatsi diguna: "Omnes viae Romam ducunt". Boeing 737-800 Ryanair hegalditik, Ekain Albite eta Amaia Zubimendi

Matematikaren arloko Udaberriko Lehiaketa

Madrilgo Complutense Unibertsitateak matematikaren arloko Udaberriko Lehiaketaren 21.edizioa prestatu du aurten ere.

Matematikaren alderdi ez-mekanikoak bultzatu nahi ditu lehiaketa honek: pentsamendu logikoa, geometria, zenbakien propietateak, probabilitateak... Izan ere, horiek lantzeak lagundu egiten baitu gazteen pentsamendu-egiturak osatzen. Lehen fasea ikastetxean bertan egiten da, eta sailkatzen direnak Leioako Zientzia Fakultatean lehiatuko dira Euskal Herriko gainontzeko gazteekin.

Otsailak 24an egin dugu lehiaketa honen lehen fasea. DBH 1eko 14 ikaslek eta DBH 3ko 2k hartu dugu parte, ilusio eta gogo handiz. Ea sailkatzen garen!

Inauteriak Zumaia Herri Eskolan

1 - 5 erakustea 89 emaitzatatik