dbh 1 etiketa duten sarrerak.

DBHkoak ipuina kontatzera joan dira LHra

Sormena, talde kooperazioa eta komunikazioa lantzen dituen proiektua garatu dute Herri Eskolako ikasleek. DBHko lehen mailan dabiltzan ikasleak ipuinak kontatzera joan dira LHko haur txikiengana. Horrela, beste urrats bat eman da zikloen arteko harremanak lantzerakoan, ikuspuntu pedagogikotik erabat aberasgarria eta eraginkorra delakoan baitaude bi ziklotako irakasleak. Guztira 100 kontalari inguru aritu dira ipuinak kontatzen beste hainbeste entzuleren aurrean; 20 ipuin desberdin kontatu dituzte orotara.

Dena den, ipuina kontzera iritsi aurretik talde lanean prozesu luzea egin behar izan dute. Lehenbizi, taldeko batek idatzitako ipuina aukeratu zute eta testua hobetzen jardun zuten. Ondoren, istoriari ondo zetozkion marrazkian egin eta azala jarri zioten, ipuin ilustratu dotoreak eginaz. Azkenik, ahozko kontakizuna prestatu zuten, ahalik kontalaririk finenak izateko asmoarekin.

LHko haurrek interes biziz jarraitu zituzten etxe misteriotsutako mamuen kontuak, pirata ausarten abenturak, edota lapur bihurtu ziren haurren kontakizunak. Datorren urterako esperientzia errepikatzeko asmoa agertu dute.

Elkarrekin eta elkarrengandik ikasten

Matrikulazio kanpaina Urtarrilaren 27tik otsailaren 7ra izango da aurten.

Irakurzaletasuna indartzeko ekimen berritzailea dugu

Gure gizartean ikus-entzunezkoek gero eta indar gehiago izan arren, sinetsita gaude irakurketan trebea izatea ezinbestekoa dela ikasleek gaitasunak ondo garatu ditzaten. Horregatik, Zumaiako Herri Eskolan ekimen berritzailea jarri dugu abian irakurzaletasuna indartzeko: astero, ordubetez eta aldi berean, DBH osoa irakurketa librean aritzen gara gelan. Ikasleek nahi duten irakurgaiak aukeratu ditzakete eta tarte horretan ahalik eta gehiena gozatzea da ebaluaziorik onena. Erein eta astero ureztatutako hazi honek bere fruitua emango duelakoan gaude, epe ertainerako apustu didaktikoa baita.

Antolaketa aldetik ahalegin handia eskatu du ekimena martxan jartzeak, gela guztietan liburuz betetako kaxak jarri behar izan baitira, liburu erakargarriz ondo hornituak. Horretarako inbertsio ekonomiko eta pertsonal berezia egin du Herri Eskolak eta, oro har, orain arteko balorazioak oso positiboak izan dira ikasle eta irakasleen aldetik.

DBH 1: Itsasoan arrastorik ez

Gazte On programaren baitan, Zumaiako Herri Eskolako DBH 1 mailako ikasleek itsasora jaurtitako plastikoaz hausnartzeko bideo bat prestatu dute. Gazte On programaren helburua da, Zumaiako ikastetxeen eta Udalaren arteko elkarlanaren bitartez, gazteak ingurumenarekin eta naturarekin sentsibilizatzea eta auzolanetan inplikatzea eta, aldi berean, gazteei beren helburuak eta ekimenak aurrera eramateko pizgarriak eskaintzea. Programa honen baitan, gazteei laguntza eman nahi zaie, halaber, beren etorkizuna irudikatzeko.

Itsasoan arrastorik ez

Atzo Itzurun hondartzan dbh1-eko hainbat ikaslerekin bideo bat grabatu genuen, "Itsasoan arrastorik ez". Itsaso eta hondartzetako plastiko zaborraz kontzientziatzea du helburu. Bideoa laister ikusiko duzue, momentuz hemen dituzue atera genituen argazki batzuk.